torsdag 21. august 2008

Idag har de flyttet hjem igjen

BLOMSTENE altså! Sendte dem jo på feriekoloni på terassen i våres, men høsten kom jo så brått, og vinduer og rom har virket så nakne uten alle blomstene mine. Så idag fikk de lov til å flytte inn igjen. Det ser ut som de har hatt det strålende som vanlig når de er på sommerferie. De strutter av farge og livsglød.

Her ser dere et bilde av vinduet i stua etter at blomstene var satt på plass. Det ble liksom så "lunt" igjen inne.


Hawairosene er nyinnkjøpt idag. Måtte jo ha noe farge også til alle mine grønne planter, og Hawairosene er jo bare så nydelige...


Her for en uke siden kom det vist også en ny orkide inn i huset. Måtte liksom ha litt nytt på kjøkkenbordet også. Ikke så godt å se ut fra bilde, men den har et svakt grønnskjær, så den passer perfekt til duk og lys (Er forresten her jeg sitter med mine kort og scrapping, men synes det passer bedre med duk, blomster og lys der om dagen, enn masse papir, stempler, farger osv. liggende utover - og så er det SÅ kjedelig å rydde opp!).

Det du ikke må se på er hvordan veggen skjærer seg til slagbenken. Hadde nemlig kjøkkenbord et annet sted tidligere, men flyttet det for å få bedre plass. Er nok ikke så lenge før brystpanelen skifter farge. Det som gjør jobben litt større er at jeg har lakket panelovnene i samme farge som panelet slik at den ikke skal synes så god, og med skifte av farge, må jo de også lakkes om. Heldigvis har jeg en mann som kan slikt....

I tillegg til Hawairosene, kjøpte jeg også en bukett med Gladioler. På denne tiden bare MÅ jeg har disse utrolig nydelige blomstene. Har også kjøpt en høy vase som jeg kun bruker til disse, og som står på kottet og tar opp plass resten av året - men det er det verdt!

Er forresten lenge siden jeg har vært i det rosa hjørnet. Tror ikke jeg har vært der på i alle fall 15 år! Men nå synes jeg det er SÅ nydelig!
Ellers har dagen gått med til å være hjemme med 1. klassingen som våknet med vondt i halsen, litt feber og slapp idag :-(
Heldigvis har han blitt bedre utover dagen, så i morgen forsøker vi skole og jobb igjen.

2 kommentarer:

Agnetha sa...

Så flotte nye blomster du har kjøpt deg:-) Må si at blomstene dine er kanonflotte, og det er de jo hele året. Koselige gardiner har du og

Anita sa...

Åh! Vært år på denne tiden har jeg også såååå lyst på gladioler, men når jeg skal kjøpe kommer jegjo på at ejgh ikke har stor nok vase! Lover meg selv vært år at nå må jeg kjøpe det også glemmes det til neste sesong;o) Skal på Ikea i morgen og da altså:o) Skal skrive lapp tror jeg! Både for Ikea og stoffogstil! Sånn at det meste som skal med hjem blir med! Gooooood helg til dere alle! Klemmer!