fredag 30. januar 2009

En smak av sommer

Ja - det er faktisk en smak av sommer i blomterbutikkene om dagen. Det bugner av tulipaner, primula og FRØ. Alltid når jeg ser frøene komme - kribler det i fingrene etter å finne frem jord og såkasser, men til min store fortvilelse har jeg dessverre ikke drivhus, og har derfor litt problemer med hvor jeg skal sette frøene etter at de har spiret. Skal jo da stå lyst og svalt. I år SKAL jeg finne en bedre løsning enn tidligere (ender ofte hos pappa - i drivhuset hans), selv om den løsningen jo er den letteste... *ler

Noen frø ble i alle fall med meg hjem idag. Solsikker, og ærteblomster er et MUST! Forrige sommer hadde jeg også planer om å så Rucola, men fikk aldri kjøpt frøene. Nå er de imidlertid handlet inn, og planene er å så dem i en blomsterkasse på terassen, for så å plukke litt utover sommeren (stod også at de kan sås inne - kanskje jeg kan finne frem jord allikevel....)

Ellers har jeg vært en liten tur i byen idag, og kjøpt noen lappestoffer. Planen er å bruke stichery barnetegningen til noe... Stoffene jeg har kjøpt er tenkt til dette. Så da får vi bare se hva det blir til.


Ellers blir det nok ikke så mye hobbylering før søndag. Har hatt influensa hele uken (er mye bedre idag), men det har vært tøft med 2 dagers seminar i Oslo i influensa og paracet-rus! Igår måtte jeg kaste inn håndkle og ble hjemme fra jobb, men idag er jeg som sagt mye bedre.

I morgen er det fotballturnering for eldstemann - det skal bli kjempegøy å se dem. Han har hatt en pause fra fotballen i litt over 1 år, men er nå igang igjen.

Ellers gleder jeg meg masse til søndag, da skal jeg nemlig på hobbytreff med endel damer fra DinHobby's forum - der er det masse hyggelige damer jeg aldri har truffet før, så det blir koselig.

Ellers går vel helgen med til det vanlige, rydde, vaske hus og klær, være masse sammen med mann og barn og kose oss som en familie.

Ha en fin helg alle sammen.

1 kommentar:

Solveig sa...

Tusen takk for besøket i min blogg!
Ser du har fått vårfornemmelser og alt fått kjøpt deg blomsterfrø!
God bedring og God helg!