torsdag 25. juni 2009

Sommer, vin og blomsterflor

Det er sommer!!!!! og det er SÅ delig! Idag er første dagen uten at jeg hadde noen planer i det hele tatt - og det på mange uker. Jeg var helt skutt da jeg kom hjem fra jobb idag. Middag måtte mann i huset lage (og DET er sjelden) når han kom hjem, det smakte kjempegodt. Etterpå har jeg sløvet i en stol.

Da barna var i seng fant vi oss hver vår godstol på terassen og fant fram øl og vin på en TORSDAG (*hjelp og jeg som nesten aldri drikker noe). I alle fall smakte det fortreffelig! Ikke akkurat i hvitvinsglass, med det smakte godt uansett.

Blomstrer gjør det også for tiden - kjempeflott både i hage og i kasser og krukker.


I kassene har jeg Surfina som vanlig, i tillegg har jeg i år en grå "bladplante" (som jeg ikke husker navnet på), og den er SÅ fin. Fargen på året surfina er bestemt av 10 åringen her i huset.

Ellers er det første tomatene modne, i morgen skal jeg ha den første smaket av solmodne norske egendyrkede tomater - NAM!

På veggen henger en ampel med en pelargonia som fikk overvintre i drivhuset til Anita. Nå har også den begynt å blomstre - og den er jo bare SÅ FIN!

Så med dette ønsker jeg dere en fortsatt fin SOMMERUKE!

3 kommentarer:

Anita sa...

Hva!!!!!!!!! Drikker du på en torsdag??? SJokket;0) Nydelige de kassene dine. Blomstene altså! Liker den fargen veldig godt! var å kjøpte litt blomster i går vi, ute ved meny i hårkollen, dvs. ved nøtterø bakeri. Såååå masse billig, billig og fint. siste utsalgsdag til søndag!! Så hvis du trenger mere er det bare å løpe å kjøpe :0) Snart skal jeg kjøre Amalie på turnkos, En av turntrenerne har hytte som nærmeste nabo til båthavna deres. De skal kose seg dere hele dagen og i ettermiddag er vi foreldrene invitert, blir 61 stk totalt!! Såå koselig! Ha en flotters helg, skal jobbe jeg, kanskje det blir en båtttur etter jobb på søndag??!!

Anette sa...

Vin på en herlig sommertorsdag, hørtes fantastisk godt ut! Og i tillegg sittende i en godstol, med sovende unger i sengene sine, og bare konsentrere seg om å puste og drikke... (hehe) - det var en god oppskrift som jeg skal prøve ut i kveld!!
Blomstene dine er kjempeflotte! Så flink du er :)

Ønsker deg også en flott sommer uke, og helg ;)

Hilsen fra landet sa...

Deler din entusiasme!! Det er nydelig!