fredag 14. august 2009

Baderom - badeinterør

Skulle lenge laget et blogginnlegg om vårt nye bad. Jeg er bare SÅ fornøyd, så her kommer en bildeserie.

Det gjenstår fremdeles noen småting, men badet benyttes og vi stortrives med å få bad og vakserom hver for seg - eller det vil si JEG stortrives med det. Nå har jeg et bad og et vaskerom og det er bare så deilig!

Det mangler fremdeles lister rundt speilen, de skal være av samme type som rundt vinduene og dørene.

Detaljbilde av borden under benkeplata. Selve benkeplata er av stein.


Innerst i hjørnet har jeg fått en åpen hylle hvor det er plass til håndkler og annet nødvendig på badet. Jeg var på IKEA i våres og kjøpte inn noen kurver slik at tannkrem og annet småtteri kan samles i slike. Ellers er jeg i rullemodus når det gjelder håndkler for tiden, synes bare det er litt stilig å gjøre det på litt annen måte en normal. Nye håndkler er også kjøpt inn i hvitt og i aqua-grønt.

Den siste uken har jeg også handlet inn litt ekstra til badet, og idag kom disse nydelige boksene og en liten glassvase i hus. De skal brukes til sminke (det lille jeg bruker av sånn).
Boksene er kjøpt på Fryd for Øyet (og de har nettbutikk hvis noen skulle være interessert). Boksene finnes i fler størrelser jeg har ikke den minste men de to over.


I den minste er det akkurat plass til ansiktsrens-klutene.


Jeg har ikke ønsker meg overskap på mitt nye bad, men ønsket en åpen hyll til diverse. Her har vi satt inn glasshyller, og sminkesaker, parfyme etc. får plass her. Denne siden er MIN (selv om mann min har forsøkt å kapre en av de øverste hyllene - men det blir nok ikke så lenge... *ler).


Veldig gamle og nye parfymeflasker om hverandre, men det er jo mest formen på dem som er viktig og ikke så mye duft (på de gamle). Flaskene har jo en pynteverdi i seg selv.


Midt mellom vaskene (selv om mann i huset ikke forstår hvorfor jeg skal ha den akkurat der!)har jeg plassert en hvit orkide. Den er bare så nydelig og sto og ropte på meg....


...se så NYDELIG!

Et smykkeskrin som har ligget inne i skapet i noen år (fikk det av min mann da han var i Østen), har også kommet frem og kan nytes.

Vinduene har fått vindusfolie på seg, bortsett fra de to øverste rutene. Synes folien passet perfekt til stilen forøvrig.


Med en pappa som er elektriker, får man mange tips og ideer til blandt annet belysning. Bak badekaret har vi 3 nedfelte lamper som kan dimmes til ønsket styrke. Disse lager en utrolig flott stemning på badet når det er mørkt.


Litt SPA-følelse må man jo også ha med et stort badekar i huset, så dette kjøpte jeg tidligere i uken - her finnes litt for både liten og stor.

Vi har også fått på plass glassveggen inn til dusjen - denne skal også dekkes med vindusfolie, men den ligger fremdeles i pakka si (kommer ikke opp av seg selv gitt...)


Som jeg sa i starten så står det fremdeles litt småtteri igjen. Det ene er at vi ikke har fått på plass skapdører (disse skal være i treverk) eller hjørnesøyler (disse skal også være i treverk - samme farge som dørene).

Håper du koste deg med en liten titt inn på mitt nye bad. Jeg takker min tolmodige mann for at han lager ting slik jeg ønsker det, selv om innredningen og alt annet jo har gjort at det har litt ekstra tid. Jeg er i alle fall SUPERFORNØYD med resultatet.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Så lekre bilder du har tatt av det flotte nye badet ditt! Dette var virkelig noe etter min smak. Her oser det luksus lang vei :D

Pia sa...

Så flott badet har blitt! Vi må vel få komme og se det "live" - en eller annen gang!