søndag 30. mai 2010

Tomat, agurk og nybakt brød

Jeg hadde egentilg tenkt å blogge et terasse innlegg idag, men det får heller vente. På fredag høstene jeg nemlig de først to tomatene fra drivhuset. Cherrytomater - en normal og en liten, men den smakte ikke noe dårligere av den grunn.
Idag så tomatplaneten slik ut.... nam.....

Basilikum er så godt å bruke i hjemmelaget pesto, så iår blir det en hel kasse med denne urten. Alle sådd fra frø (i to ladninger - derfor noen store og noen små).


Slangeagurkene er også snart klare for høsting, et par dager til så skal jeg smake på den første. Ungene som er ikke er så veldig glade i grønnsaker, liker godt agurk og gleder seg også til den er høsteferdig.


Deretter kan vi nok høste en ny agurk så og si hver dag, for her spretter det frem og mange som er omtrent like store.


Foruten slik hjemmedyrket, har jeg også HJEMMEBAKT brød på tallerknen idag :) Det er ikke så ofte jeg baker brød, da mellomste har vært så kresen på brød. Nå liker og smaker han heldigvis på det meste av brød, og dette halvfabrikata (Softkorn) brødet - liker han godt. Idag ble det litt ektra solsikkefrø og linfrø i det også.


Så kveldsmat idag bestod av hjemmebakt brød .


Jeg tror jeg venter med terasseinnlegget, men følg med plutselig er det et nytt innlegg :))) Ønsker alle en flott ute - med eller uten tomat, agurk og hjemmebakt brød.

2 kommentarer:

josimo sa...

Vi bor på asmme øy,er like gamle og har begge barn som er 7 år :-)
Vi har vel ratt gått på samme skole du o jeg også *smiler*

Mye deilig i drivhuset ditt,og brødet ditt så VELDIG godt ut. Lite lukter så deilig som hjemmebakst

Ønsker deg en super dag

Agnetha sa...

Jammneh ar det vokst og grodd i drivhuset ditt :) Det brødet så jammen meg godt ut. Ønsker deg en flott uke!