fredag 6. august 2010

Hvordan få mer tid til hobby

Tiden stekker ikke alltid til, det er vel noe alle småbarnsforeldre føler. Det er er i alle fall ikke tid til å gjøre de tingen som vi gjør for oss selv. Jobbing, kjøring til og fra, vasking, handling, klesvask og ikke minst stryking tar mye tid her i huset. Idag gjorde jeg det geniale - jeg slapp strykejernet i gulvet. Ikke det at jeg hadde planlagt det, for jeg ble i grunnen rimelig irritert på meg selv! Uansett gjort var gjort og jeg måtte dermed gå til anskaffelse av et nytt.

Jeg har lenge hatt lyst på steamstrykejern, men siden jeg i grunnen var fornøyd med det jeg hadde, var det jo ikke noe grunn til å kjøpe nytt - før nå....

En slik vidundermaskin ble anskaffet idag, og vips så var hele strykehaugen borte (og den var STOR). Ok det tok meg 4-5 timer, men hva så, nå er det ikke en eneste skjorte, bukse eller duk som ligger og venter. Ikke bare var det MYE enklere å stryke med det nye jernet, men jeg ble jo bitt av strykebasillen også siden det gikk så lett :)

Hva skal jeg gjøre nå? Det er jo helt genialt - nå kan jeg nemlig hobbylere uten et snev av dårlig samvittighet for den store strykehaugen som ligger og venter.

Så damer (og menner) - løp og kjøp :))))))


1 kommentar:

Pia sa...

Hans Ivar løper som en gal for å skaffe seg det jernet....;)
Ha en flott helg! Og takk for sist!