onsdag 10. november 2010

Lanternefest og nye kort

På mandag var det LANTERNEFEST i barnehagen. I den forbindelse lager barna sine egen lanterner med sol, måne og stjerner. Inne i lanternen blir det limt fast et t-lys.
Feiringen starter med at man får servert Lanternesuppe (grønnsakssuppe laget av barna).
Hele festen foregår ute, så vi voksne må passe på og kle oss godt for anledningen. Da er det bare å finne frem støvletter, tykke jakker, lue og votter. Spesielt godt smaker jo maten som barna har laget, og den blir servert slik barna får den servert på sine turer i kopp.
 Etter mat henter barna sine lanterner - og de er ikke lite stolte!
Lanternene tennes når mørket faller på, og det blir en flott stemning i hele barnehagen. Alle går deretter til en liten slette inne i skogen hvor bål er tent og lanternekona venter med lanternekjeks. De smaker jo bedre enn alt i følge Atle i alle fall!
Siden det var helt mørkt inne i skogen, og jeg selvfølgelig ikke har med stativ på en slik dag, blir bildene så som så (det er ikke så lett å holde stille så lenge som åpningstiden er). Allikevel synes jeg dette bildet viser godt en flotte stemningen alle lanternene gir der inne i skogen.
Det var en flott fest, men selv med godt med klær så blir det kaldt når det blåser godt. Da var det ekstra godt å komme hjem til varmt hus med fyr på peisen.

Ellers har jeg endelig fått laget noen kort igjen. Det første er laget med en bretteteknikk jeg ikke har testet før. Kjempemorsomt å lage, og jeg regner med at det kommer flere med samme tenkikk fremover .

Slik ser det ferdige kortet ut.


Kort nummer to var en utfordring hvor vi skulle lage et fargerikt barnekort - derav fargevalget :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mange fine bilder. Kjempeflinke Inge som har laget en fantastisk flått lanternelykt.
Du lager bare de fantastiske korta. Jeg blir i kjempe godt humør bare av å se på dem.