onsdag 29. desember 2010

Dåpskort og bursdagskort

Da var julehøytiden nesten over, og vi nærmer oss nyttår. Her har vi hatt noen hyggelig dager med familien. Innimellom alt har jeg også laget et par kort. Det første kortet var et bestillingskort til en dåp. Siden gaven var en bunadsølje passet det veldig bra med et eskekort - og slik ble resultatet.


På de små hjertene er dåpsdag og årstall skrevet


Skuffen i kortet har fått en nøkkel som "håndtak" for å åpnes opp.


Dåpsbarnets første bokstav har kommet i sølv oppe på kortets forside, sammen med en liten tilda-jente som er fargelagt med akvarellblyanter og vann.


Inne i kortet brukte jeg min egenlagede Word-art, samt hilsen fra giverene.


Kortet holdes i sammen av en sølvtråd, og med et lite "made with love" hjerte.


Idag har vi feiret 5 års bursdagen til vår nevø Thomas, og da måtte det jo lages et barnekort. Siden gult er en farge som jeg sjelden bruker når jeg lager kort, fant jeg ut at jeg ville bruke denne fargen på dette kortet.



Helt unormalt for meg - har jeg benyttet et klistremerke som motiv.



Ellers har jeg skjært ut en 5-tall ved hjelp av fiskars sjablong, og noen artige bokstaver med øyne til navnet



Og et grønt tråd-bånd i bretten, pyntet med stjerner - på samme måte som jeg også har festen en stjerne på selve kortet. Stjerner er noe jeg er veldig glad i når det gjelder å lage guttekort - nøytralt men litt tøffere enn blomster og annet jentestasj.

3 kommentarer:

May Britt sa...

Nydelige kort, likte veldig godt dåpskortet. Du er alltid flink til å "få med" prikken over "i en". Bra Line.

?? sa...

Nydelig dåpskort!!!!

agnetha sa...

Det dåpskortet var bare utrolig flott :)Bursdagskortet var morsomt og akkurat så fargerikt et bursdagskort skal være.