søndag 13. mai 2012

Kombinering av hobbyer

Det er alltid greit når man kan kombinere hobbyer. Denne gangen er den en kombinasjon av min hage/drivhus hobby og fotografering.

I drivhuset mitt kan man nesten høre at det vokser om dagene. Jeg skulle gjerne ønsket meg litt mer varme, slik at vifteovnen fikk sommerferie, men foreløpig synes jeg det er greit å la den få holde nattetemperaturen på over 10 grader natterstid.

Jeg setter ALLTID ut blomster til 17. mai, og gjerne siste helgen før, men i år lar jeg pottene få stå der frem til 16. mai. Det skal bli godt å få noe ut, slik at jeg kan komme frem til tomat og agurkplanter og få bundet dem opp. Frøplantene står og godgjør seg med varme, vann og næring, og det skal de nok få lov til ennå noen uker.

De første frøsådde står allerede i blomst :D Så deilig å se at de små frøene har utviklet seg til nydelig blomster på kun litt over en måned. Her er en liten billedkavallkade av praktsnerlen. Den fasinerer meg... den er vakker.... den er hurtigvoksende... og den strekker seg langt. Selve planten har både hann og hunnblomster, og de står kun en dag, for så å komme med nye blomster neste dag.

Nyt...






2 kommentarer:

sisla sa...

Herlige bilder og herlige farger. Nå gleder jeg meg til sommeren. Ha en fin 17. mai ;-)

Anne sa...

Så flotte bilder! Nydelige blomster du har, så herlig med frodig hage. Ergo, fotografering og hage er en perfekt hobbykombinasjon når man som deg kan begge deler :-)

Ha en fortsatt fin kveld, og god helg når den kommer!

Klem :-)