fredag 11. mai 2012

Sjarm, luft og kjærlighet

Det nærer seg overtagelse av torpet. Jeg har vel egentlig hatt nedtelling siden påske da vi undertegnet kontrakten, men nå er det jo bare dager... Torpet oser jo av sjarm synes vi. En gang har vi vært der etter undertegnelsen av kontrakten, for å se over det som selger hadde av bl.a utemøbler som vi kunne overta. Greit å ha det i boks :)


Tiden har gått til planlegging, studering av farger - hva som er tidsriktig i forhold til huset alder osv. osv. I tillegg har jeg vært på de fleste loppemarked som har vært å oppdrive denne tiden. 2 stuebord i furu (som skal males), vaffeljern, gammelt kjevle, taklampe og noen andre småting står nå lagret her hjemme. Noen butikker har jeg også vært innom, så nå har vi både glass og bestikk.

I dag har det kommet masse luft i hus, eller det vil si to store oppblåsbare luftmadrasser slike som denne.



Når man er en familie på 5 er det en god midlertidig løsning, slik at vi alle har et sted å sove :) De to minste får hver sin innebygde sovealkove, mens eldstemann og vi må nøye oss med litt luft under kroppen fremover.

Mye har jeg jo i skap og skuffer her hjemme, så det blir greit å rydde litt der også. Som tidligere tupperware selger har jeg også noen søplesekker i kjellern som nå kommer godt med (og som har ligget på vent til vi kanskje en gang fikk en hytte).

Sink spraylakk er kjøpt inn, og noen gamle messingstaker som har stått og tatt opp plass i mange år, skal få seg en fornyelse med spraylakk, for deretter å bli med på flyttelasset :)

Så er et jo sånn at det er noen ting som blir med som ikke er absolutt nødvendig, men som sagt med en famlilie på 5, allikevel en av de tingen som jeg faktisk tenker på - SKITTENTØY. Med innlagt strøm og vann, vaskemaskin og tørketrommel MÅ man jo ha en skittentøyskurv.


Så denne skal fylles opp med ting og tang på vei til Sverige, og takken blir altså en tilværelse som skittentøyskurv. Egentlig er det en løvkurv fra Biltema :)

Ønsker alle mine leser god helg, og for dere som er kort/papirhobby mennesker - jeg kommer sterkere tilbake etterhvert, bare halebenet blir bedre og jeg kan sitte igjen....

1 kommentar:

sisla sa...

Dette ser så herlig ut, sol og en rødmalt stue mellom grønne trær. Regner med at du koser deg med alt som skal gjøres, du er jo en skikkelig handywoman. Du oser av kreativitet og arbeislyst, så jeg regner med at neste gang du besøker bloggen får vi se mange nye ting du har laget. Lykke til med torpet Line ;-)